Tuesday, 20 March 2012

Pasar Karat Melaka

Assallamualaikum...

Kali ni berkesempatan untuk berjalan-jalan disekitar Pasar Karat Melaka.. Ramai yang tak tahu kan... Pasar Karat juga ada di Melaka. Ianya dibuka hanya pada hari ahad sahaja. dari pagi sehingga tengahari. Ianya terletak di  Hang Lekir di Jonker Street.

Peniaga -peniaga yang menjual barang -barang pun tak berapa nak banyak...  Sekitar 20 orang peniaga (anggaran kasar). Tapi jangan risau, barang-baranng disitu still rare..

Aku hadir disitu sekadar melihat-lihat dan mengambil gambaq.. Mostly peniaga kat situ tak kisah bila baranng- barang yang dijual di ambil gambarnya...  hehhehe Cukup sporting!



Sekali sekala layan pun best gak kan..hehhehee walaupun aku bukan photographer profesional.. tapi amik gambaq adalah salah satu hobi yang amat aku minati bagi mengisi lapang. 

Diantara majalah-majalah lama yang dijual disini.







Diantara barang-barang yang dijual... Pic diatas ni adalah sebuah tabung.. serius ianya amat unik . Tapi memandangkan aku tiada tempat yan sesuai untuk di hias/disimpan..so aku tak jadilah nak beli. hehehhe


Gambar-gambar lama juga ada dijual.. salah satunya gambar perkahwinan masyarat baba nyonya.. 

Surat cinta siapakah ini..? jeng jeng jeng..


Cara peniaga-peniaga disini menyusun barang yang dijual... 


No comments:

Post a Comment