Wednesday, 21 March 2012

Wanita

Jangan pernah menganggap seorang wanita itu lemah hanya kerana dia mudah menggugurkan airmata. Kerana airmata yang digugurkannya kemungkinan airmata kegembiraan dan mungkin juga airmata kesyukuran, tidak semestinya airmata kedukaan yang menandakan dia sedang kesedihan dan mungkin sedang terluka.

Setiap airmata yang berguguran adalah lambang yang mewakilkan pemikiran dan perasaannya yang dalam, yang dia sendiri tidak dapat menyusun dengan kata-kata untuk menyampaikan maksud yang terkandung kepada mereka yang paling disayangi dan bererti dalam hidupnya.
Tapi berwaspadalah apabila seorang wanita mengatakan yang dia sedang terluka tetapi tidak pula mengalirkan walau setitis airmata. Kerana kemungkinan dia sedang menahan luka yang berdarah jauh di lubuk hatinya dan mungkin juga bakal tewas dari menanggung kesakitan yang dialaminya oleh mereka yang amat disayangi dan bererti dalam hidupnya. ♥

Tuesday, 20 March 2012

Ada sinar di hujung jln...

sinar cahaya pada sebuah penantian.. takut dah smpai separuh jalan..cahaya itu hilang..yg tinggal hanya kegelapan... ! :)

Elvis Presley " The Sun Never Sets on A Legend"


Elvis Aaron Presley (January 8, 1935 – August 16, 1977) was one of the most popular American singers of the 20th century. A cultural icon, he is widely known by the single name Elvis. He is often referred to as the "King of Rock and Roll" or simply "the King".
Born in Tupelo, Mississippi, Presley moved to Memphis, Tennessee, with his family at the age of 13. He began his career there in 1954, working with Sun Records owner Sam Phillips, who wanted to bring the sound of African American music to a wider audience. Accompanied by guitarist Scotty Moore and bassist Bill Black, Presley was one of the originators of rockabilly, an uptempo, backbeat-driven fusion of country and rhythm and blues. RCA Victor acquired his contract in a deal arranged by Colonel Tom Parker, who would manage the singer for over two decades. Presley's first RCA single, "Heartbreak Hotel", released in January 1956, was a number one hit. He became the leading figure of the newly popular sound of rock and roll with a series of network television appearances and chart-topping records. His energized interpretations of songs, many from African American sources, and his uninhibited performance style made him enormously popular—and controversial. In November 1956, he made his film debut in Love Me Tender.

 Info : http://en.wikipedia.org/wiki/Elvis_Presley

Pasar Karat Melaka

Assallamualaikum...

Kali ni berkesempatan untuk berjalan-jalan disekitar Pasar Karat Melaka.. Ramai yang tak tahu kan... Pasar Karat juga ada di Melaka. Ianya dibuka hanya pada hari ahad sahaja. dari pagi sehingga tengahari. Ianya terletak di  Hang Lekir di Jonker Street.

Peniaga -peniaga yang menjual barang -barang pun tak berapa nak banyak...  Sekitar 20 orang peniaga (anggaran kasar). Tapi jangan risau, barang-baranng disitu still rare..

Aku hadir disitu sekadar melihat-lihat dan mengambil gambaq.. Mostly peniaga kat situ tak kisah bila baranng- barang yang dijual di ambil gambarnya...  hehhehe Cukup sporting!



Sekali sekala layan pun best gak kan..hehhehee walaupun aku bukan photographer profesional.. tapi amik gambaq adalah salah satu hobi yang amat aku minati bagi mengisi lapang. 

Diantara majalah-majalah lama yang dijual disini.







Diantara barang-barang yang dijual... Pic diatas ni adalah sebuah tabung.. serius ianya amat unik . Tapi memandangkan aku tiada tempat yan sesuai untuk di hias/disimpan..so aku tak jadilah nak beli. hehehhe


Gambar-gambar lama juga ada dijual.. salah satunya gambar perkahwinan masyarat baba nyonya.. 

Surat cinta siapakah ini..? jeng jeng jeng..


Cara peniaga-peniaga disini menyusun barang yang dijual...