Sunday, 19 May 2013

BUKAN MENDERA TAPI MENGAJAR

Assallamualaikum...

Hehehhee Oh hujung mingguku... Aktiviti aku seperti biasa.. aku lebih suka dok rumah Almaklumla rumah ku syurga ku. Rutin aktiviti seperti biasa .. memasak, mengemas, membasuh dan lain2 hal ehwal rumah dilakukan.. ;) Disamping tu seperti biasa aku akan train hero2 ku mengemas, membasuh, menggantung baju , mengemop, menyapu dan lain2 lagi... Ni bukan maksudnyer nak mendera anak atau apa ker ... saja nak train mereka , mana la tau satu hari nanti aku menutup mata, so mereka xlah kekok melakukan kerja rumah dan bole membawa diri kemana saja dorang pergi... dan yg penting aku xmahu org mengistilahkan anak lelaki xbole buat keje umah.. zaman sekarang xkira le lelaki ker perempuan mereka wajib tahu buat semua keje ... bgi aku tu adalah bonus utk diri mereka... so pada sesiapa yg ada hero2 tu latih lah mereka menjadi manusia yg serba bole okay.. almaklum la persaingan hidup pada zaman sekarang ni semakin sengit kini.



Ni hero keduaku yang sibuk mengemop lantai.. habis satu rumah dia mop. Mula2 train memang la susah sikit, tapi kali kita train buat keje rumah selalu insyallah xde hal ( kadang2 aku pegang rotan jugak .. ;) almaklumla nobody its perfect k !)

Ni bujang senang no satu.. bagi si dia yg kuat makan ni , kita bagi tugasan dia kena  basuh semua kasut sekolah dan kapurkan kasut itu. Ala bukan selalu nak jumpa ari sabtu dan ahad kan kan ... ;)

Ni aksi setelah penat mengemas rumah sambil berbincang , lepas ni Adam : " kita nak buat taktik apa ea supaya kita xyah kena kemas rumah ngan mummy ea.. Abang :  kita tido jom... ;) Mummy : (Dalam hati) ala macam la mummy xdengar.....

Tido la sayang.. ada mummy kisah, yang penting rumah dah kemas.. lallalallalala... wah bestnyer hujung minggu ku.... Okay selamat melatih anak2 yer buat ibu dan bapa diluar sana.
Bye dan wassallam...

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment