Saturday, 25 May 2013

DEMAM

Assallamualaikum.....

Demam oh demam... waktu cuti2 ni la nak demam... ciankan aku.. xpe tu peringatan tuhan yang xpernah lupakan aku kan.. so bersangka baiklah yerr....

Normally kalo demam sikit2, memang la aku tahankan ajer... tapi bila petang menjelma semalam lepas kemas2 rumah.. aku rasa badan aku dah muka panas, kepala membayang.... tiba2 aku tercelepuk di sofa rumahku.. xsemena2 Adam pun datang , sambil meletakkan tangannya atas dahi ku.. Dengan lagak/gaya seorang doktor.

Adam     : Mummy badan mummy panas ni..
Mummy  : aku hanya mendiamkan diri... ( sbb aku rasa memang dah xlarat sangat)

Tiba2 Adam menghilangkan diri dalam sekelip mata dan muncul semula dengan tangan memegang kain basah dan meletakkan kain itu keatas dahiku... oh my! so aku secara automatik mengucapkan terima kasih kpd Adam....

Mummy    : TQ Adik.... then u know what he said ???
Adam      : La mummy xyah la cakap terima kasih kat adam pun... mummy kan mummy adam .. adam kena la jaga.. ( sambil gaya dan lagak seperti aku bila menjaga dorang demam...)

Hampir berlinang airmata... Syukur Alhamdullilah moga2 tingkah laku anak2 begini kekal sehingga dewasa kelak... Insyallah amin....

No comments:

Post a Comment