Wednesday, 31 July 2013

Iklan oh! Iklan

Assallamualaikum....

Posa tak? hehehehehe...saja jer tanya mana la tau hampa tak posa. 

Anw kali ni saja nak up entry pasal iklan..ye lah setiap kali raya mesti akan muncul berbagai-bagai jenis iklan yang akan mencuit hati kita kan.. Tak kira yang sedih , kelakar atau gembira. Semuanya best! kan?! ... Ingat dulu waktu zaman study... Bila dapat assignment pasal buat iklan..kitaorg pasti akan refer pada iklan -iklan petronas...Ye la zaman dedulu iklan pertronas la yang pasal mengusik jiwa..bole meleleh ayaq mata baq hang.. lagi-lagi kalau melibatkan pengarah yang bernama Arwah Yasmin Ahmad dari syarikat Leo Burnett tu... haiii tangkap lentok you... 

Tapi zaman semakin berubah.. dunia semakin canggih...Banyak syarikat-syarikat pengiklanan  semakin kreatif menyusun story board menjadi satu jalan cerita yang menarik dan mendapat tempat dihati penonton termasuk la aku.... So jom kita preview iklan-iklan yang mencuit hati ni... Yang pasti setiap iklan-iklan ni haruslah kita hayati bersama akan  maksud yang tersirat dan tersurat . Bukan sekadar mengalirkan airmata kemudiannya  lupa ... so Wassallam..

P/S : Sediakan tisu sebelum menonton ok

Iklan Raya : Jahit 2013

Iklan Raya : 1998 Maafkanlah

Iklan Raya : 1997

Iklan Raya : Surat untuk ayah

Iklan Raya : Anak yang terlalu rindukan anak-anak 

Iklan Raya : Sayangi orang tua

Iklan  Raya : Burung murai

Iklan Raya Tale of 2 kampung

Iklan 2 orang budak tumpang lori

Iklan petronas 7 Beradik

Kisah iklan Petronas ..Anak balik beraya cari internet

Iklan raya cekodok monster



No comments:

Post a Comment