Tuesday, 10 March 2015

Zombie ?

Assallamualaikum...

Arggggggghhh... Sakit! Pekik aku...

Adam & Mukhriz : Mummy.. mummy.. kenapa?

Mummy : Tangan mummy kena gunting waktu basuh pinggan tadi.. Luka..! Darah banyak ( ayat penuh minta simpati tamabh  ngada2 sikit kan.. walaupun tak sakit mana pun.. Kekkekeke)

Adam : Tu lahh mummy... ( Tiba-tiba ayat seolah-olah  terbantut..) Mungkin dalam hati Adam berkata , kalo dia cakap lebih kang  , ada yg tak makan dinner nanti ,  tak pun takde bekal tuk sekolah esk..) tak ker parah..! Hehehe

Mummy : Habis macamana mummy nak masak ni? Muka ala-ala sekupang lima det..! ( Berlakon kenalah lebih sikit kan.. Kikiki kata cita2 nak bergandingan ngan Adi Putra tak pun Zul Ariffin.. So inilah masanya tuk praktise !.. Eh?!)

Adam : Mummy dulu kan Adam pernah tengok citer apatah.. Dia kata macam ni..

 " Kenapa sayur ni tak sedap macam semalam.. Beta nak kan yang macam semalam..! Paham..! Dipanggilnya tukang masak dan disuruh ceritakan hal yang sebenarnya... lalu tukang masak tanpa berlengah lagi, teruslah menghiris jarinya . Pabila terbit  darah.. tukang masak itu  terus memasukkan ke dalam makanan Raja , kemudian dipersembahkan dan dihidangkan kepada Raja. Raja memakan makanan yang hidangkan itu dengan cukup lahap dan amat gembira sekali  ...Akhirnya Raja keluar taring dan terus  jadi zombie...! 

(Waktu Adam citer.. Mukhriz dah melopong.. Biaq betui adik aku ni?! , katanya dalam hati . #mungkin..)

Mummy : Zombie?! Citer apa ni dik...Kalo Raja Bersiong last sekali ada jadi zombie ker..? Ehhhh.. Tak kan kot...

Oklah mummy try buh darah mummy sikit.. Tengok ada yang jadi zombie tak esok pagi.. Hehhehe .. Korang rasa..?! 
.
.
.
.
.
.
.

Jeng jeng jeng..hehehhehehe memang taklahhh! 

Sekian.. Thanks for reading!

No comments:

Post a Comment