Sunday, 20 September 2015

Rindu yang tak tertahan...

Assallamualaikum...

>>> Actually ni entry yang aku peram waktu Putih hilang tahun lepas... tapi disebabkan terlalu sedih sampai aku terlupa nak sambung entry ni dan publish.. dan sejak Putih takdelahh aku stop berblog seketika, so sekarang ni la  aku  try aktif balik sebaik yang mungkin. Insya Allah

Catatan pada 28 Februari 2014.



Putih dah takde! Saat aku menulis ni mata aku memang dah bengkak gilerrr! Tak tau macam mana nak gambarkan apa yang aku rasa. Sedih sgt ! :((

Mesti ingat korang ingat aku  ni gilerrrr menangis sampai bengkak bagai kerana seekor kucing kannnn  . Tapi dia sentiasa ada didalam setiap babak kehidupan aku, suka dan juga duka. Malahan dia jugaklah jadi model baju kucing tuk aku  yang aku selalu beli tiap kali ke  Daiso atau Mr DIY... Cian Putih... Jadi mangsa aku, tapi dia suka. Relax je muka.

Tapi yang paling aku kesalkan aku marah dia sebab dia rembat makanan atas meja makan. Tapi takde lah sampai pukul memukul,  aku bebel je pun... Tu yg dia merajuk sampai tak makan sampai arini! sampai dia meninggal la ... Nyesal gilerr! Kalau lah aku tahu...huhuhu Tapi nyesal pun dah tak berguna, Putih dah takde.....

Tapi malam sebelum dia meninggal ni aku dah berdoa agar dijumpakan dengan Putih.. Aku tak nak dia meninggal ditempat lain.. biarlah aku yang mandikan dia.. simpan dia.. biar tangan aku yang melakukan semuanya untuk dia.. biarlah baju aku yang menyelimutkan dia ... tanda aku sayang sangat kat dia sepertimana dia sayang aku selama hayatnya. Izinkan aku memberi penghargaan terakhir tanda terima kasih kerana mencorakkan kehidupan aku yang dulu kelam sehingga menjadi begitu ceria. 

Syukur Alhamdullillah  ! Saat aku sedang membuat kerja-kerja mengemas di luar rumah,  aku nampak Putih  dalam longkang kat rumah jiran aku. ( Ops lupa nak habaq , semua jiran pun pakat tolong carikan Putih, dorang dah cam sangat Putih yanng bijak pandai tu... terima kasih jiran! ) Saat tu airmata mula berlinang..... # pause !....... 

.
.
.
.
.
.
.
.

Menitik satu persatu.. Aku angkat dan bawanya pulang. Aku mandikan dia. Selembut yang mungkin.. Sebaik yang mungkin...!  Sedih tak terkata... Lebam bijik mata., sampai jran aku geleng kepala. Lebam mata hanya kerana seekor kucing , tapi padaku dia seekor teman yang cukup bermakna dalam kehidupanku .. RIP Putih. Walaupun berjuta kucing gebu gebas yang muncul depan mata, .. Putih tetap No.1 dihati mummy... 

Putih bagi salam nak masuk rumah pas buat salah., pastu buat muka seposen. Habis sanggup tak kasi masuk? Memang taklah.. meh masuk meh masuk syg..
Model kamera mummy.. Posing sana posing sini.. Klik.. Klik.. Klik.

Putih rajin temankan hero kecik wat homework. Setia sungguh dia disisi hero kecik.

Waktu mummy belikan En. Lion untuk dibuat bantal peluk ..

Muka bangun tido .. 

Kadangkala Putih jadi waze kalo mummy sesat. Macehh Putih!

Tukang habiskan rempeyek kala musim raya menjelma. Mummy tak makan sgt rempeyek ni sebab mummy allergic kacang, so Putih habiskan la.

Setiap hari kul 5 petang dia akan standby kat tembok depan rumah. Hari2! Dan pada waktu yang sama. Sampai ngantuk2 lah tunggu. Kadang-kadang bila Mummy balik keje acapkali itu lah mummy ternampak bayang putih.

Putih selalu teman mummy beli brg dapur kat kedai area rumah.

Putih yang selalu temankan  hero besaq  tgk cartoon.

Putih yang rajin  jagakan burung jiran sebelah rumah. Wahhh rajinkan . kadang-kadang cubaan nak ngap pun ada jugak. keh keh keh 

Putih yg suka catwalk mcm model gitu, tp kali ni  posing gaya diva tunggu hero2 balik dari ngaji... 

Walaupun Putih dah takde , aura Putih sentiasa ada dalam kehidupan kami yang kecil ini. Kami sayang putih..LOVE!

Thanks for reading! Wassallam..

26 comments:

  1. Ya Allah mummy,kak ana faham sangat apa yang mummy alami kerana kak ana juga rasainya ketika Jingga pergi buat selama-lamanya sehingga terabadinya anajingga.com :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Kak Ana... sedih sgt walaupun telah digantikan dengan pelbagai jenis kucing tp tak mungkinkan sama yg sebelum ni.. macam 1st love gitu...

      OOoo sebab tu nama blog Kak Ana ada nama Jingga..

      Delete
    2. Nanti Kak Ana buatlahh entry nama Jingga pulak.. bole share story mory...

      Delete
  2. comel putih ... dah kalau hari-hari dia nunggu kita balik kerja, bila dia dah tak ada memang terasa sebak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann Zie.. aaaa waktu mula2 pergi tu, memang terasa ssgt.. terasa seolah-olah dia kat tembok atau depan pintu rumah tunggu mummy balik keje. Kehilangan yang cukup dirasai... :((

      Delete
  3. Alah comelnya cute hehehe geram tengok..
    Singgah dari blogwalking emas putih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks sbb sudi singgah blog mummy...

      Comel memang comel tapi dia dah takde.. Sob sob sob

      Delete
  4. entry terbaek utk seekor kucing., putih ;p

    ReplyDelete
  5. Nanti Mummu jumpa putih kat syurga.. Putih tunggu mummy kat sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan moga -moga Putih tak lupa mummy... sob sob sob

      Delete
  6. Putih memang baik kucingnye... Hi hi hi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahaaha tp macam pernah ku dengar ayat tu ... Tp dimana ya..?

      Apa2 pun Putih memang the best la!

      Delete
  7. sedih plak baca kisah si putih ni...dh le cute

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannnn... Mummy lagi sedih... Sob sob sob

      Delete
  8. sedihnya.teringat kt kucing azney yg hilang :((

    azney singgah BW dari segmen Emas Putih :)

    http://www.azneyshamsuddin.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Azney.. Thanks sudi singgah teratak burok mummy...

      Kann sedih sungguh bila kucing yg dibelai2 hilang.. Kehilangannya cukup dirasai.. :((

      Delete
  9. Salam.. Saya singgah blogwalking yeee.... =D

    ReplyDelete
  10. sy phm kesedihan bila kehilangan kucing....sy pun pernah rasa...sedih xterkira...walau pun sy jaga dia sekejap jer....bila kenang balik...mengalir air mata....

    http://kameqdeanna.blogspot.my/2015/01/akhirnya-kau-pergi-jua.html
    http://kameqdeanna.blogspot.my/2015/01/kisah-sedih-seekor-kucing.html
    http://kameqdeanna.blogspot.my/2015/01/kesedihan-aku-masih-berbaki.html

    ReplyDelete
  11. Sedihnya baca kisah si Putih ni,..
    Suka tengok dia kesetiaan dia.

    ReplyDelete