Wednesday, 7 October 2015

18 SG... Tolong jangan baca kalo tak kuat!

Assallamualaikum.. Tak jawab dosa... hehehe Jawab Muahciked!

Kisah ni mummy copy dari blog http://umikasum.blogspot.my/ sebab mummy rasa nilah kemalangan yang paling ngeri mummy baca.. so korang yang tak kuat semangat tu, ada sakit jantung ka..? sakit jiwa ka? sakit hati ka..? ehh bukannn.. apa2 sakit yang memudaratkan ...tolong tolonglahhh baca.. eh! bukan ,  jgn baca.... mummy tak bertanggungjawab tau...;D

Kisahnya bermula disini....

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip.

Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu, barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. 

Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula.

Karangan lawak budak sekolah rendah, kemalangan tragik paling ngeri hingga mati, kisah lawak, kisah seram, jenaka, dongeng, cerita tragis, karangan lucu, lelucon

Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. 

Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia. Lori itu bertukar menjadi robot Transformer. 

Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah.

Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya.

Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. 

Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati.

Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat laporan ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. 

Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati. 

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati.

Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati...

Amboi! Ngeri sangat! Ni budak sekolah yang karang cerita ataupun bapa budak yang reka cerita. Sangat menggeletek hati kisahnya. Pengsan kalau ada anak murid kreatif sebegini. Pitam cikgu nak layan.  Apa pun, ia memang kisah yang ngeri menyayat hati!

eleehhh gurau sikit pun tak boleh! cehhh... :P

Thanks for reading ! Wassallam...

12 comments:

  1. walaupun mummy dah warning..gatal nak baca...seramnya mummy..huhu...(mata jeling kat mummy)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhahahahaa... kannn seram sangat ! keh keh keh:P

      Delete
  2. mummy oooii, habis koata...hahahhahaaa...

    ReplyDelete
  3. cerita ni kecoh gak kat FB.. menyampah plak terbaca lagi sekali..kahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lorr mummy tak baca lagi.. Betui la baca sekali lagi dah tak best.. Tp takpolahhh.. Hehehehehe

      Delete
  4. ini kalo orang tngh tahan nak terkucil baceeeee mmg berterabur terus laaa Mummy !!!

    ReplyDelete
  5. kah kah kah Mummy!!!! sakit perut JM gelak baca...SG sgat tau!! sib baik yang baca ni tak MATI hahahaha

    ReplyDelete