Tuesday, 1 March 2016

Orang Gaji vs Suri Rumah

Assallammualaikum.. Tak jawab rugi, jawab cyg! :p

Dah lama tak merapu kat sini kan.. Asyik jenjalan je kejenya.. Kat opis lak menimbun-nimbun koje.. Tak surut-surut gamaknya, mungkin kemarau masih jauh.  Hehehhe haaiiii tepuk dahi.. Bertabahlah wahai hati...

Baru sebentar tadi mummy amiklah hero kecik balik dari transit school .. Tetiba maid kawan sekolah Adam muncul.....

Adam
Mummy ni lahh orang gaji Joey...

Mummy
ooo mummy tau dah... 

Adam
mummy nanti amiklah orang gaji  satu.. Ehh tak nak lahh.. Kita nak Suri Rumah satu....

Mummy :
 Suri Rumah? ( sambil tahan gelak)  Suri Rumah tu apa adik?

Adam
Suri Rumah tu orang yang akan masakkan tuk kita, kemaskan umah tuk kita .. Semua keje rumah dia buatlahh.. mummy goyang kaki je.... 

Mummy :
 Kenapa mummy masak tak sedap ker?

Adam:  
Sedap.... Tapi dia masak lagi sedap tau! 

( perghhh mummy sentap okay!!)

Adam
Nanti Kita bole letak kaki atas meja pastu dia bukakkan stokin kita... 
Best mummy!

Tudiaaa hebat sungguh penangan Orang Gaji vs Suri Rumah ni..  Dasyatnya pengaruh televisyen zaman la ni kan bagi kanak-kanak sebesar Adam ?  Oh tidakkk!!! 

Adik..

" Orang Gaji tu adalah orang yang kita gajikan untuk membantu kita dalam menguruskan hal ehwal rumah seperti kemas-kemas umah , tolong-tolong masak dan pelbagai lagi. Bukan hamba yang perlu  kerah itu dan ini tanpa rasa belas kasihan . Dorang juga ada perasaan yang perlu kita jaga sebagai seorang makhluk Allah. Gajinya pula adalah wang ringgit mengikut persetujuan dua pihak . Tapi kalau dorang buat hal siapppp!  tunggulah nasib hang... Hahahaaa.. #gelak ala-ala pink devil..!

Suri Rumah? Apa itu suri rumah... ? Seorang wanita yang diangkat darjatnya untuk berada disisi  suami sebagai penyeri alam rumah tangga. Ianya membuat kerja-kerja rumah seikhlas hati.. Rutin kerjanya tiada titik nokhtah 24 jam dan berpusing balik.. Gajinya adalah kasih sayang dari suami dan anak-anak sampailahh ke nafas terakhir. So hargailahh suri rumah itu... Sekali gajinya direntap.. Tunggulahhh nasib korang! Hahhahaha #gelak jahat ala-ala pink devil! "

Sama tak? Beza kann.. Cuma gelak pink devil je yang sama.. Hahhaahha.. Rasakanlahh gelak mengilai-ngilai  mummy terngiang-ngiang dicuping telinga ? Hhahahhaha :p

Wassallam.. Thanks for reading!

25 comments:

  1. hahaha...anak2 bijak berkata kata
    kuat juga pengaruhnya tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann anak-anak zaman la ni.. Terpengaruh cukup senang..

      Delete
  2. Alaaaa....sweet sangat...

    Gajinya adalah kasih sayang dari suami dan anak-anak Sampailahh ke nafas terakhir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tu tang sweet , tp bila mai tang brutal jenuih aihh mummy nak menapis.. Hahhhaha :p

      Delete
  3. Saya nak jadi suri rumah yang gaji nya kasih sayang....dan bonusnya $$$$ :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann barulah seiring dan sejalan tak gitu.. Hehehhee :)

      Delete
  4. Saya nak jadi suri rumah yang gaji nya kasih sayang....dan bonusnya $$$$ :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann barulah seiring dan sejalan tak gitu.. Hehehhee :)

      Delete
  5. hahaha.. bijak kan bebudak sekarang..pengaruh tv pun banyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulaahhh budak2 zaman la ni.. Jenuihh aihhh nak cari akai nak menjawab soklan depa.. Hehhee

      Delete
  6. haha.. mujur dia x cakap hamba abdi.. kah..kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn shida.. Jgnnnn.. Jenuh menggaru nk cari idea menjawab kang.. Hahahha :p

      Delete
  7. ok of cos sentap mummy bila anak bujang cakap org gaji lagi sedap masak.. mummy, cepat tgkatkan skill masakan.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahhahaa hero kecik ni memang nak kena.. Kalo tak sedap takdelahh pewott tu kembong macam belon.. Saja statement cari pasal .. Hahaha :p

      Delete
  8. deep sgt ayat perenggan akhir tu..terharu i..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhehee... saja jer buat lagu tu.. kasi segaq itu hero kecik punyer jiwa..kikiki :D

      Delete
  9. Itu bukan surirumah... Itu madu mummy tu Adammmm oiiii.. Kah Kah Kah.... Lawakkk betul baca perbualan tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboiiii madu ye... kitai mau.. biasa budak2 la ni.. dia punyer cakap kadang2 buat kita penin kepala nak menjawab..hehehe :P

      Delete
  10. SS baca entry ni gelak purple devils... he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahaa.. purple ker..? bkn biru ea.. adehhh

      Delete
  11. ambooooi tolongkan bukak kan stoking adeh..

    ReplyDelete
  12. Wah, rasa macam Adam dah ada calon orang rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan Zumal..Jangan Zumal.. mummy tak sanggup.. hahahaa :P

      Delete
  13. hahahaha calon bakal menantu kah tu....

    ReplyDelete