Wednesday, 9 March 2016

Patah Lagi... Spec ke 10 Adam!

Pagi Jumaat 4 Mac 2016

Phanggg!! dari pintu sliding door sayup sayup kedengaran hero kecik nangis.. " hadoii perang lagi " bisik hati kecil aku.. Apalagi berlari-lari anaklah aku persis Watson Nyambek melihat apa yang telah  terjadi..   sudah ku duga Spec Adam patah lagi... Patah terus, cerminnya pulak jatuh berterbangan, manakala bingkainya melantun  ntah dimana. ok ayat novel sungguh aihhh!

Rasa macam nak tepuk je dua manusia depan aku ni, nampak kecik je..! pantas tangan aku mencubit Mukhriz .... rupa-rupanya dia marahkan adiknya sebab tak bagi makan dan minum hamster dengan cara yang betul... Apalagi wrestling la di pagi hari.. rasa macam nak pang pang pang je..  tapi bila mengenangkan cahaya pagi pun belum menjengukkan mukanya lagi.. aku cuba berpositif sebaik mungkin...  so khutbah pagi menggantikan siaran Hot fm arini.... so tahanlah telinga sbb telinga mummy dah penuh asap berkepuk-kepuk ni cuma taik telinga je dok hold dalam lagi... hahahah :p

Inilah rupa hamster gemok yang telah menyusahkan hidup aku dipagi hari. Babab muntot demoks tu baru tau! eeeeee geram aku tengok. Makan tido je kejenya. Nak jaga pewott hang punya pasai anak-anak aku bercakaran..eeeeee

Spec yang telah tamat diriwayatnya. hurmmm sedih mummy tau!

Sebagai ganti atas ketidak sabaran Hero Besaq mengajar adiknya memberi makan dan minum kat hamster dengan penuh kesopanan dan kesusilaan dengan itu aku membuat keputusan hero besaq kena bayar balik harga spec adik dia petang ni... so aku harap lepas ni dia akan lebih berwaspada atas segala tindak tanduk dia kepada hero kecik., tetiba terdetik dalam hati .. maybe aku masih tak pandai jaga anak lagi kot.. adehhh tetiba jauh disudut hati  , ianya berlagu sayu... :((  so mood keje aku aritu bercampuk aduk dengan kusutnya walaupun senyuman masih terbit dibibir. Well biasalah pompuan! benda kecik pun bole jadi besaq .. hahhaha hepp senyum sikit2 udahh... 

Petang Jumaat 4 Mac 2016

Lebih kurang jam 5.00 petang aku dah sampai dipintu gate depan transit school Hero kecik.... hati rasa kesian tapi bila mengenangkan perangai dorang.... rasanya aihhh macamm.. tut tut tut tut.. paham-paham sendiri je la kan... Kita ni tempat anak-anak luahkan perasaan yang adakala marah, sedih, gumbira dan pelbagai lagi perasaan so kalau kita ni mummy yang menjadi tempat luahan perasaan ni asyik emo je memanjang kan susah.. tak pasal-pasal anak-anak ni cari mummy baru tuk luahkan perasaan .. kan tak ke naya lagu tu.. kannnn

Kelihatan hero kecik pantas memasukkan spec yg dah patah sebelah ke dalam kocek.. susah bagi dia nak melihat kalo takde spec sebab hero kecik sekarang routation dia dok kat meja belakang sekali ( kelas hero kecik ni ada buat routation tempat duduk) .. ni semua bahana baca buku dalam gelap dan juga tengok tv dekat-dekat la. errmmmm

Aku rasa ini adalah spec yang ke berapa ea.. lebih dari 10 kot sejak dari standard 1.. so korang paham-paham je la betapa lasaknya hero-hero mummy ni.   Ada yang masuk lubang jamban, ada yang terbelah dua sebab diduduk Hero kecik, ada yang cermin patah sebab langgar tong sampah balik dari mengaji.... ish ish ish serius sampai tak terlistinglahh memori kisah spec Hero kecik ni... pengsan wooo! Aku rasa baru je lagi kot tukaq spec baru ni.. hujung tahun lepas tak silap. Memang menangislah kalo citer bab tukang spec hero kecik ni.. dah sampai nangis tanpa lagu tau tak?!

Biasalah bila dah selalu tukaq spec ni aku kenalah cari kedai yang best servicesnya dan harga yang cukup reasonable tuk aku yang masih ditahap kais pagi makan pagi kais petang makan petang ni.. huhuhu


Check power dulu. Nampaknya makin bertambah..urmmm

Jom kenal huruf.. hahahha hero besaq yang dok pulon gelakkan adik dia sebab salah sebut dan tak nampak huruf dan nombor yang terpampang di screen.

Alien tanpa leher..hahaha :P

Peace yoo!

Turn hero kecik check mata hero besaq pulak sementara tunggu spec siap.. Habis tuan tanah kedaung gelak sakan tengok telatah dorang sampai mummy rasa nak kita-kitai je hero-hero ni.. eeee

Selfie bersama tuan tanah kedaung Mr .Vincent Chan. Sporting dan tahan melayan kerenah hero kecik yang bole tahan pengsan la lasaknya. Bab soklan-soklan yang masuk dan tak masuk dek akal pun dia bole jawab dengan selambanya pada hero kecik.  Harga kat sini semua tip top! paling murah dan paling mahal semua ada. Servis pun pantas.. 1/ 2 jam je dah siap ..siap dengan kanta baru.Tak payahlah tunggu dua hingga 3 hari nak siap dan menyusahkan hero kecik nak belajaq sebab musim exam telah tiba. Thanks bos..!

Pro-V , Project Vision Eyewear
147G, Jalan Kesidang 1/10,
Taman Kesidang Seksyen 1,
75250 Melaka

Tel No : 019-6669099

Thanks for Reading! Wassallam..


44 comments:

  1. bab spec, jangan kiralah.. yang besaq ni pun boleh terlanggaq dinding... senget ~ rasa nak hantuk2 je dinding ke lantai.. okey ! orang tak salah.. dinding jugak yang salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahah.. dinding jugak salah.. sama je macam alasan hero2 kalau buat salah.. babab kang! mau? :P

      Delete
  2. sabar ye mummy.. dugaan nak besarkan dua hero yang makin menginjak usia.. esok2 boleh bermenantu dah.. ewah ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la sabaq dah ataih dari kapla ni.. pening dibuatnya.. :D

      Delete
  3. nina buat spek kat OWL.. plastik semua.. tahan jugak la.. anak selalu tarik pun tak patah

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam2 patern dah buat Nina.. plastik penuh, plastik half.. semua pecah dan patah , yang bole patah2 , yang bole lipat2 semua mummy dah cuba... hadoiiii... memang lasak bebenor..

      Delete
  4. spec ke 10? isk isk ... macam ni lah kalau hero kan, kalau gegirl simpan lek lok jer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn Zie.. ke 10 tau , jgn memain. Hero ngan gegurl sekarang dah sama taraf.. gegurl sekarang tak sama macam mummmy waktu gegurl dedulu... sopan je..ehhh! hahaha :p

      Delete
  5. kalau bab spec ni memang la tertido xingat nak buang hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah tau takpe.. tapi lepas kena berletiaq memang kurang sikit tidoq pakai spec melainkan tidoq depan tv.. tu memang hbs la.. hadoiii

      Delete
    2. ekin abang duk bobel tido tu ingat buang spek hahahaha... mana nak ingat selalu tertido depan hp n lappy hahahhaha

      Delete
  6. sabar jelah ye Mummy, dugaan orang ada anak..ni macam perangai anak-anak sedara saya gak.pesan kat hero kecik, banyakkan makan carrot, kang makin naik power

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. budak2 la ni, memang aktif bebenor. tu la tgh tahan sabo tuk sehari.. sejam kemudian mummy dah okay dah..hahaha :P

      Dah cakap suh makan carrot.. sekejap je pastu dia tolak tepi..hehehe :D

      Delete
    2. Hahaha... spec sy kna smack down ngan anak buah sampai patah dua... so blh bayang tak hangin haku mcm mana... korang yang main apsal spec iols yg kena patah dua...

      Delete
    3. hahhahaa... tu la accident ada dimana-mana...

      Delete
  7. Terkenang anak2 dara aida berdua tu.
    spec diorang selalu kena smack down oleh ijat.
    hu hu hu gerrrammm aida! Tapi nak marah anak 4 thn camne??!
    kakak la kena hati2. Skang spec nurin da senget skit.
    hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha biasalah budak2 kadang2 kita tak bole predict apa yg dia akan buat.. nak marah kecik lagi kan..

      Delete
  8. salam! mummy maaf lama tak singgah sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm Yana.. Takpe maaf mu diterima. Mummy pun dah lama jugak tak blogwalking.. no hal lah!..hehehe :D

      Delete
  9. dah kali kesepuluh, budak budak dah namanya pulak hero memnag lasak sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kann ..seploh! hadoii pengsan... Memang lasak sgt..

      Delete
  10. Replies
    1. jadi mummy ni marah kejap je.. pastu ok dah..hehehe :D

      Delete
  11. Haha... sorry mummy ter sengih sampai telinga... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe takpe dimaafkan... hehhehe :D

      Delete
  12. Saya ingat mummy kna butter kn si hamster demok tu dgn spec mata lah... sbb hamster tu lah puncanya... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. takdelahh... tapi memang berpunca dari hamster demoks ni lahh... geram tgk ... hahhaha :p

      Delete
  13. Mummy blh buat lasik x? Haaa mungkin itu solusinya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lasik tu apa? meh habaq mai sat kat mummy

      Delete
  14. sy dh 6-7thun pakai spec tp br 3 kali tukar spec..hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. pompuan dewasa lain Eiman... ni hero2 tgh nak dewasa.. lagilahhh hahahaha jenuh aihhh

      Delete
  15. amboi , sampai yang ke 10 dah yer, sabo jer lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulaahhh memang kena banyak mengucap bunda besaqkan hero2 ni..hehhe ;D

      Delete
  16. hanya orang pakai spek saja paham rasanya bila spek rosak atau hilang....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulaa.. mummy memang paham ja kes orang pakai spec ni.. tapi yang tukang belikan spec ni pun kenalahh difahami oleh yang memakainya.. hehehe ... :D amacam paham tak..? kikiki :P

      Delete
  17. Replies
    1. Akhirnya ! dapat gak komen kat blog mummy kan.. hehehe salah setting lerr tuuu

      Delete
  18. Gosok gosok mata... takut power mata SS pulak bertambah...

    ReplyDelete
  19. Nasib baik , hamster tak pakai spec . Kalau tak lagi pening kepala .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaa... kalau hamster yang pakai spec... bukan takat pening jee.. bole pitam mummy dibuatnya.. hahahaha hamboii pandai na buat lawokk.. kikiki :p

      Delete
  20. spec tu pegi tukar bingkai je xleh ke ? hehehe..

    ReplyDelete
  21. heheh memang hamster ni keje makan tido lari kat wheel tu.. tu jela keje dia..

    ReplyDelete