Monday, 23 May 2016

Allergic lagi...! Huh


Assallamualaikum...


Lately ni aku mengalami kemurungan yang tak bertepian gitewww.. Asyik nak marah je. Berat badan naik mendadak secara tiba-tiba sebanyak 2 kg tu. Huh!! Makk stress nyah!

Satu badan naik merah-merah dan gatal-gatal. Habis tu kejap-kejap aku tergaru-garu, Kalau mama aku tengok mesti dia cakap dah macam "Beruk Mak Yeh" hahaha., ntah dari mana mama aku dapat nama tu pun aku tak tau.. Tapi bunyi dia macam ntah apa-apa .. kikiki

Aku baru perasan 2 minggu yang lepas aku baru makan vitamin bagi mengatasi masalah lutut aku yang membuatkan aku tak bole kekal aktif dan kekal dengan aktiviti lasak . Tu pun kalau ada yang perasan la... aku dah jarang update insta pasal jogging bagai.. Hah! ni lah punca... nak kasi badan rest sikit... Tapi lain pulak penyakit yang muncul... Oh! nooo Aku stress bangat seyhhh..



So adakah ubat yang aku makan ni punca aku gatal-gatal seluruh badan termasuk muka . Habis merah-merah dan bengkak. Macamana nak buat ni.... Bab ulang alik pergi klinik ni aku dah lali... Balik balik ubat tahan sakit, ubat gatal-gatal, ubat surut bengkak.. tu jelahhh.. pastu salah makan lagi., naik lagiii... pergi klinik lagi.. Salah makan lagi... klinik lagii.. Last last panel aku kering macam tu je.. cian pulak bila hero-hero sakit dah tak boleh guna. hurmmm.. #murung

Sebenarnya aku susah sikit nak detact aku allergic apa.. kadang-kadang kacang, ni pulak ubat,  daging-daging burger pun kadang -kadang allergic jugak...  

Tu je la nak ngomel petang-petang ni. Dah tak larat nak cakap ngan teddy bear .. ada ker patut dia buat bodoh je. Kecik beso je aku tengok!! hahhaha 

Thanks for reading! Wassallam...

8 comments:

  1. Apa kata.... Dalam seminggu ni... Mummy amik oat jek... sayur dan ikan yang stim2 je... kasi darah kita rehat dan dalam masa sama dpt kurangkan berat... nasihat pakar SS.. keh keh keh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah akan diusahakan ... Thanks Pakar SS.. I like the info.. Muahhh!

      Delete
  2. SS tak nafikan... Ubat pon faktor penyumbang berat badan naik...
    * Komen skema giler... he he he...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn kemungkinan jgk. nak stop ubat sat.Tgk turun tak berat badan . hehhe

      Mestilah kena skema sikit. Kalo tak mummy tak nak dengaq cakap pakar SS ni..hehehe :D

      Delete
  3. Cara traditional... Mummy try minum air kelapa... Suruh beruk mak yeh panjat... he he he....

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaa baru pasan dah lama tak minum air kelapa. Nanti mummy pi minum kat Klebang Coconut Shake ea...kikiki.. Beruk Mak yeh takde, SS adakan, pinjam sat.. :P

      Delete
  4. allergic dengan permakanan kita la tu... sama la ekin pun allergic g klinik dr bagi ubat yang sama puas dah makan hahahhaha kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh Ekin pun sama macam mummy jugak.. lecehkan asyik2 pi klinik baiknya kejap je, pastu kena ulang alik pi klinik balik..huaaa.penat wooo

      Delete