Tuesday, 5 July 2016

Kerana Kebab !

Assallamualaikum..

Heyyy dah lama tak mengomel.. Kelam kabut sikit lately ni.. Aritu hero-hero demam, muntah-muntah dan nyaris pengsan kat sekolah. Tapi syukur alhamdullilah semua dah ok.. 

Hari ni dah last terawih .. sayu je rasa hati. Dah nak masuk syawal. Korang dah beli baju baru ker? kuih muih dah siap berbalang-balang ker.. hehhee.. Mummy?? Baju raya tuk hero-hero je, mummy kalo jumpa yang berkenan  belilah, kalo tak pakai je apa yang ada. Ala dah tua-tua ni sapa la yang nengok kan.. hehehe

Kuih raya pulak.. mummy jual kuih raya macam biasa.. jual kat orang, tuk diri sendiri takde, kalo ada pun sebekas dua , tu pun dah selamat hadam jadi hidangan berbuka bulan ramadhan ni.. heheehe. Tak sampai hati tengok hero-hero ni merayu bagai nak makan. Apalagi makanlah nak oii.. sampai licin! heheehe

Puasa hero-hero??

Syukur Alhamdullilah dorang dah buat sebaik yang mungkin. Sebagai mummy, kenalah jadi pom pom gurl tuk dorang , agar dorang terus bersemangat tuk berpuasa kan.. Cuma bila dorang demam panas aritu , mummy tak kasi lah puasa. Kang nak makan ubat lagi..  

Oh lupa lak nak cerita..

 
Sumber gambar : Google

Arini ada budak sorang tu.. sedih sangat sampai nangis nangis berlinang -linang ayaq mata. Sayu sungguh baqhang! Pasaipa? Kebab Daging disambar orang.. hhehehe

Bunyi cam lucukan .. tapi buat hero kecik, Sayu dia satu macam. Menangis tersedu-sedu. Adoiii!  Kenapa ? Sejak sampai umah tok dorang dari Jumaat lepas.. Kebab daging Pasar Ramadhan kat sini jadi pilihan . Kalau boleh hari-hari nak. 

Mummy tengok kebab tu macam biasa je. Luaran lah.. Dalaman tu tak dan nak rasa.. ada jugak hero kecik dok huluq tapi tak sampai hati nak makan.. sebab size dia kecik je pun..tengok perut hero kecik ngan kebab tu, rasanya memang tak cukuplah.. hik hik hik..

So bila mummy balik terawih.. hero kecik panggil mummy. Tapi panggil sorok-sorok. Bincang ala-ala dalam kelabu.

Hero Kecik : 
Mummy.. Kebab kita ada orang makan.. ( ayaq mata mula berlinang)

Mummy : 
Laaaa sapa yang makan.. 
( Terus buat announcement: Sapa yang makan kebab Adam.. baik ngaku!)

Semua dok pakat tak ngaku...

Selidik punya selidik, tok wan dia yang makan. 

Mummy : 
Sapa yang makan kebab adik?

Hero Kecik : 
Tok Wan yang makan, Adam tengok je plastik kebab dah ada kat Tong Sampah.. ( nangis lagiiii.. adoiii cakap pun bisik-bisik je, tu tok wan yang amik kalau Abang dia yang amik mau perang ketiga jawabnya.. hahaha :p)

Kerana kebab , hilang terus kesadoon dan kemanchoan hero kecik... Nak tergelak pun ada , sedih pun ada. Esok kena pulon cari satu Penang la cari kebab ni. Agak-agak kalo tak jumpa kebab tapi diganti dengan Nasi Arab ( Peberet Hero Kecik) jalan tak... Adoii sadis sungguh.. 

Harap-harap hero kecik tak mengigau kebab malam ni... Sayu mummy nengok!! Tido pun dalam pasrah je.. Hahhaha.. :p

Oklah Good Night..! Mummy nak pi tidoq esok nak pi soq.. Doa-doakanlah kedai tu bukak besok na

Thanks for reading! Wassallam.. 

28 comments:

  1. mummy... yeay ! dah kat kampung.. nak pi raya ni... hik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Siti.. Alamak mummy dah balik Melaka la.. Mai la sini.


      Huaa tak bukak blog, kalo tak bole pi beraya kan.. Anw Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin

      Delete
  2. sian hero kecik.. moga ada rezeki lagi untuk dia hari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah. Aritu beli kebab lain sebagai ganti, tapi demand nak sama gak. Ngada2!

      Delete
  3. pe kata mummy belajar buat kebab..pasni hero kecik nak makan sehari tiga kali pun boleh..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hero kecik ni ngada2, nak beli kat kedai yg sama, orang lain masak takmo.. eee

      Delete
    2. tu sebab ari tu aida ni gagah ler carik cara buat roti john.
      nak beli mahal.
      anak2 nak makan ajer.
      hmmmm bila buat sendiri, tak termakan semua nyer :) byk beno!

      Delete
  4. selamat hari raya mummy, mohon maaf segala salah silap ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya jugak Sal.. Maaf Zahir dan Batin..

      Delete
  5. Selamat hari raya mummy ... Salam perkenalan . Saya dah follow mummy . =)

    http://lanadia-nia.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat Hari Raya Nadiah.. Nanti mummy pi ronda na . Sorry lambat sikit, dok busy beraya ja kejanya..hehhee

      Delete
  6. Hahaha....sedih pulok baca entry ni....tapi nak gelak pon ada :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehheehheheheh... Gelak je Nini. Hero kecik bukan tau pun.. keh keh keh:p

      Delete
  7. Hahaha....sedih pulok baca entry ni....tapi nak gelak pon ada :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehheehheheheh... Gelak je Nini. Hero kecik bukan tau pun.. keh keh keh:p

      Delete
  8. Ha ha ha... faham perasaan adam...

    Teringin sesangat... tetiba dah hilang.

    Atok lak yg mkn... ter cakap kuat kang atok kecik ati... betui2 drama raya nnt... hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hero kecik pun sama, Nafsu besaq di bulan posa. Semua dia nak balon, sakan dok beli bagai.. pastu semua letak atas meja, memang tinggal harapan la. Dah la kat umah tok dia ramai orang..

      Tapi yang kelakornya, Dah tau tapi tak nak cakap ngan Tok Wan.. dok sedih sorang2 pasaipa kan.. Pangai je brutal, tapi dalam hati ada taman. hehehee

      Delete
    2. Nasib baik tinggal bekas dlm tong.... Kalu tak... Ke rumah jiran disiasat.... Ha Ha ha...

      Delete
  9. Alolo siannya dia tak dapat makan kebab.
    Selamat Hari Raya mummy. Moga lebaran kali ini lebih bermakna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhee.. Rezeki dia bertambah dah dipagi raya.. puasa turun 2 kilo.. raya pertama naik 5 kilo.. keh keh keh :p

      Delete
  10. Nasib baik tak lari batu belah... Ha Ha ha...

    ReplyDelete
  11. Siap siasat sampai ke tong sampah... ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyer la.
      mesti siasat.
      sesuatu yg kepingin nak makan hi hi...
      tong sampah adalah tempat terakhir yg disyaki.

      Delete
  12. adoilaaaa pasrah jela kalau tokwan yang makan....cuba cakap kat tokwan mana tau dia tolong carikan balik hehee

    ReplyDelete
  13. hehhee..apa ni mummy lelaki mna blh nangis. apa kata try masak kebab msti suka

    ReplyDelete
  14. tengok lama menghilang baru masuk blog mummy sory nah... hihihihihi

    ReplyDelete