Friday, 28 July 2017

Misi 5 Petang

Assallamualaikum..

Yeahh! Misi kul 5 petang berjaya jugak akhirnya. Penat siut.. kah kah kah 😝😝
Biasalah disaat orang lain "byk rehat" mummy pulak banyak kelam kabut.. keh keh keh

Sebenarnya hari Jumaat adalah hati paling busy dalam segala hari bagi mummy.. Almaklum la hari jumaat hero besar paling kul 12.15 tengahari , hero kecik pulak balik pukul 1.15 tengahari ( sebab ada kelas tambahan , ni pun dah jumpa Cikgu balik cepat sikit.. kalau tak pukul 1.45 baru balik) .. so mummy agak kelam kabut la. Hero kecik pulak memang wajib nak solat jumaat, tapi nak balik salin baju.. dengan jem lagi.. memang macam lipas kudung mummy... 

Waktu dorang solat jumaat lah mummy sempat tidur sekejap dalam kereta lepaskan penat. Hehehe Usai solat jumaat , 2.10 tengahari giteww mummy hantar dorang balik rumah.. belikan nasi bagai mummy terus balik opis.. kadang-kadang tu hanya kasi duit je sebab nak balik opis hari jumaat dekat Jonker Street tu jem habis ( tu je jalan nak balik opis) . Huaaa makan pun tak sempat.. Sebab tu hari ni mummy makan nasi lemak banyak-banyak sebab tau memang tak sempat nak makan tengahari nanti.

Pukul 3.00 petang.. Meeting! Huaaa macam lagilah macam lipas kudung mummy.. balik opis je terus solat masuk meeting.. Bos pulak mood berleter almaklum la banyak benda berbangkit dan perlu di ingatkan. Mukadimah je dah 1 jam lebih.. masuk minit dan bla bla bla dah dekat pukul 4.45 petang.. hua rasa cam menangis mummy.. Sebab hero kecik Tuisyen pukul 5.00 petang.. So korang bayangkan mummy bawak kete macam mana.. hahaha Macam bawak jet pejuang hokay.. hahaha So mummy terpaksalah mintak balik awal walaupun mummy ni balik pukul 4.30 petang sebab mummy masuk keje pukul 7.30 pagi. 

Hero kecik ada satu peel, dia tak akan pergi tuisyen walaupun lambat lima mint.. ko rasa... Mau guling-guling mummy dibuatnya.. Hari lain masuk kul 5.30 petang kira okaylah.. ni masuk kul 5.00 petang.. so kalau ada kerja urgent kat opis memang pontenglah jawabnya.. hahha.. Kalau dah tiap-tiap minggu tak boleh lah..  

Sebab hari ni mummy nak janji hantar sebelum pukul 5 petang kenalah tunaikan... Janji tu ! Haruslah ditepati... 
Finally dah siap hantar semua , baru mummy boleh tarik nafas. Kalau tidak jantung tu laju mengalah ferari.. Kang tak pasal-pasal kena buat ECG.. jenuh wayer berselirat kat jantung aritu.. hahaha.. Tak mau! Tak mau!

Akhirnya tamatlah riwayat jumaat minggu ini.. Tunggu pukul 8.30 malam nanti amik hero kecik pulak... Kita bukak Silat Gayung pulak ea.. Hahhaha

Anw Thanks For Reading! Wassallam

6 comments:

  1. Wow.. supermom mmg ginilah ye. Lagi2 yg bekerja. Bertabahlah ye mummy

    ReplyDelete
  2. Fuhh busynya.. takpa hari ini penat besok boleh rehat2 ;)

    ReplyDelete
  3. pengorbanan Mummy yang semoga anak2 nanti besar jaga Mummy sebaik mungkin ^^ hehe bagus si kecik tu punctual tapj Mummy dia semput hihi..

    kipidap Mummy.. whatever it is kesihatan kena jaga yaaa..

    ReplyDelete
  4. harap anak-anak Mummy membesar jadi anak yang soleh. X mau lawan cakap Mummy, nanti auntie Sal cubit.hehe. saya yang baca ni pun boleh rasa betapa sibuknya

    ReplyDelete
  5. salam kenal..
    mummy jangan bawak kete laju2 yeee.. hati2.

    ReplyDelete
  6. Wah, setiap minggu mummy bersilat.
    Caiyuk caiyuk mummy <3

    ReplyDelete